اموزش اسكيت برد
 

رسيده اند) بايد در طول سال دوم خود روي ماهي‌ ۱ پوند افزايش وزن خود هدف گذاري كنند.در بهترين حالت در طول اين سال شما ۸ پوند عضله‌ و ۴ پوند چربي‌ به دست خواهيد آورد.

سطح متوسط:بدن سازاني كه در سال سوم فعاليت خود هستند(يا كساني‌ كه ۲۴ پوند افزايش وزن داشته اند) بايد در طول اين سال روي هر سه ماه ۲ پوند افزايش وزن تمركز كنند.در بهترين حالت شما به ۴ پوند عضله‌ و ۴ پوند چربي‌ به دست خواهيد آورد.

متوسط رو به حرفه‌اي:كساني‌ كه چهار سال سابقه تمرين دارند( يا كساني‌ كه ۲۸ پوند افزايش وزن داشته اند) بايد روي هر دو ماه يك پوند افزايش وزن هدف گذاري كنند.در بهترين حالت شما ۲ پوند عضله‌ و ۴ پوند چربي‌ به دست خواهيد آورد.

حرفه‌اي:كساني‌ كه پنج سال يا بيشتر سابقه فعاليت دارند بايد روي هر دو ماه يك پوند افزايش وزن هدف گذاري كنند.در بهترين حالت شما ۱ پوند عضله‌ و ۵ پوند چربي‌ به دست خواهيد آورد.
مطالبي كه در اين پست به بررسي آنها مي‌پردازيم مربوط به بدنسازاني است كه به صورت طبيعي و بدون دارو به تمرين مي‌پردازند و داراي ژنتيك عادي براي ورزش بدنسازي هستند.اما بعضي از اين مطالب ممكن است براي بدن سازاني كه از دارو استفاده ميكنند و همچنين داراي ژنتيكي فوق‌العاده هستند ممكن است حقيقت داشته باشد.به نحوه عضله‌ سازي اين بدنسازان فكر نكنيد چون مواردي كه براي آنها موثر واقع ميشود براي بدن سازان با ژنتيك عادي و بدون مصرف دارو .ممكن نيست
به نظر مي‌رسد در اين عبارت كمي‌ منطق ديده ميشود  آموزش بدنسازي و پرورش اندام چون در بسياري از ورزش ها،هر چه بيشتر روي يك توانايي و استعداد به درستي‌ كار كنيد،سريعتر نيز به پيشرفت و خبرگي خواهيد رسيد.اما بدن سازي مانند اين گونه ورزش‌ها نيست.علاوه بر اين وقتي‌ شخصي‌ به اين موضوع پي‌ ميبرد كه با مقدار نسبتا كمي‌ از تمرين صحيح مي‌توان عضله‌ سازي كرد،به اين فكر متمايل ميشود كه شايد تمرين بيشتر باعث رسيدن به نتايج مطلوب تري نيز شود.

يك برنامه بدنسازي براي شما عضله‌ سازي خواهد كرد در صورتي‌ كه به بدن ميزان كافي‌ استراحت و مواد مغذي كافي‌ و مناسب براي ترميم بدن برسد.تمرين بيش از حد ممكن است باعث عدم عضله‌ سازي در شما شود به اين دليل كه بدن شما به خاطر تمرينات پشت سر هم ديگر توان اينكه با قدرت كامل بتواند تمرين كند را ندارد.و حتي اگر بدن را نيز تحريك به عضله‌ سازي كنيد،شما ميزان زمان مناسب را براي ترميم بدن و رشد عضلات بين روزهاي تمريني خود را نداريد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۵۳:۴۶ ] [ رويا ] [ نظرات (0) ]

گلوكزي كه براي تأمين انرژي عضلات مصرف مي‌گردد از سه جاي مختلف و به سه روش مختلف تأمين مي‌شود :
1- از گليكوژن ذخيره شده در عضلات كه هنوز باقي مانده‌اند.
2- از شكسته شدن گليكوژن ذخيره شده در كبد  آموزش پرورش اندام با توپ و تبديل آن به گلوكز كه اين گلوكز در خون آزاد شده و در اختيار عضلات ما قرار مي‌گيرند.
3-از طريق جذب گلوكز از غذاها كه كمك مي‌كند اين گلوكز از طريق جذب روده‌اي وارد سيستم جريان خون ما شده و در اختيار عضلات قرار مي‌گيرد .
اين سيستم انرژي مي‌تواند به جاي گلوكز اسيدهاي چربي كه از منابع چربي بدست مي‌آيند را نيز به عنوان منبع تأمين انرژي استفاده نمايد . همچنين پروتئين و منابع آن مي‌توانند به اسيدهاي آمينه تبديل شده و در توليد atp شركت كنند ( ما به طور كلي سيستم تأمين انرژي هوازي ابتدا از منابع كربوهيدراتي ، سپس از متابع چربي و درآخر از منابع پروتئيني جهت تأمين انرژي همچون دوهاي 25 دقيقه‌اي استفاده مي‌كنيم . از اين روش ابتدا تا 13 يا 14 دقيقه اول كربوهيدرات ذخيره شده در بدن ( گليكوژن ) استفاده شده و پس از آن از 15 تا 25 دقيقه چربي ‌ها به عنوان منبع انرژي مورد استفاده قرار گرفته و مي‌سوزند.
سلول‌هاي عضلاني براي 3 ثانيه اول از سوزاندن مستقيم atp در سيستم فسفاژن تأمين انرژي مي‌نمايند .
2-هنگامي كه سيستم فسفاژن جواب نداد با استفاده از سيستم گليكوژن – اسيد لاكتيك و تا 10 ثانيه انرژي مورد نياز عضلات بدست مي‌آيد كليه تمرينات بدنسازي در اين سيستم تأمين انرژي مي‌شوند بنابراين مي‌توان گفت كه سيستم تأمين انرژي در بدنسازي سيستم گليكوژن – اسيد لاكتيك است .
3- براي تمريناتي كه در مدت طولاني‌تري انجام مي‌شوند آموزش پرورش اندام با توپ  بدن وارد سيستم تنفس هوازي مي‌شود از جمله اين تمرينات مي‌توان به دوهاي 800 متر و بالاتر شناي 100 متر و دوچرخه سواري اشاره كرد. حال بايستي بدانيم كه چگونه مي‌توان بازسازي اين ذخاير انرژي را سريع‌تر كرد ؟
از آن‌جا كه تمرين و به خصوص انجام تمرينات سنگين همچون حركات بدنسازي در صورت عدم حضور منبع انرژي مناسب بسيار مضر و مخرب است بنابراين حتماً بايستي به فكر تأمين اين منابع باشيم . چرا كه در صورت كمبود انرژي‌بدن مجبور است به سراغ بافت‌هاي پروتئيني عضلات رفته و با تخريب آن‌ها عضلات را به عنوان سوخت مصرف نمايد . بنابراين از حجم عضلات كاسته مي‌شود . براي تأمين انرژي عضلات سه راه بسيار ساده و راحت وجود دارد كه به شرح زير است :
1-تأمين كامل منابع انرژي عضلات ( گليكوژن ) و ريكاوري كامل اين منابع در زمان استراحت از طريق استفاده از كربوهيدرات‌هاي كمپلكس و نيز استفاده از شربت و يا نوشيدني ‌هاي حاوي قندهاي ساده مثل گلوكز در حين تمرين جهت تأمين انرژي عضله


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۵۲:۱۴ ] [ رويا ] [ نظرات (0) ]

مستحقي راد بازيكن سابق تيم هاي مختلف ملي و ومربي رده هاي مختلف تيم هاي ملي خصوصا سرمربي تيم ملي بزرگسالان كشورمان را در كارنامه خود به ثبت رسانده استرئيس هيئت تنيس‌ روي‌ميز استان قم از توافق با شهرداري قم به منظور همگاني كردن و گسترش بيش از پيش اين رشته ورزشي خبر داد.

به گزارش پايگاه تخصصي پينگ پنگ كشور،محمدقاسم عموئيان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم گفت: يكي از راه‌هاي خوب براي رشد و توسعه رشته ورزشي تنيس‌ روي‌ميز و همچنين شناسايي استعدادها و بازيكنان نخبه اين رشته، همگاني كردن آن در بين عموم مردم است.

وي ادامه داد: هيئت تنيس‌ روي‌ميز استان قم فعاليت در اين زمينه را در سال قبل برنامه‌ريزي و از ابتداي سال ۱۳۹۴ با مجهز كردن پارك‌ها، بوستان‌ها و فضاي سبز واقع در نقاط پرجمعيت شهر مقدس قم به ميز تنيس‌ روي‌ميز و امكانات مورد نياز آن آغاز كرد.

رئيس هيئت تنيس‌ روي‌ميز استان قم  آموزش ورزش پينگ پنگ اضافه كرد: در ادامه تلاش براي كيفيت بخشيدن به اقدامات عملي در زمينه توسعه همگاني ورزش پينگ‌پنگ، به اتفاق رئيس گروه ورزش همگاني اداره‌كل ورزش و جوانان در جلسه‌اي با سيدرسول موسوي‌نژاديان مسئول سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم در اين خصوص به توافق رسيديم.

عموئيان يادآور شد: در اين جلسه بر همگاني كردن اين رشته ورزشي جذاب و پرهيجان تاكيد شد و اعضاي حاضر در جلسه براي گسترش و توسعه بيش از پيش رشته پرتحرك و نشاط‌آور تنيس‌ روي‌ميز در بوستان‌هاي شهر قم به توافق رسيدند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۵۰:۰۳ ] [ رويا ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 8
دیروز : 1
افراد آنلاین : 2
همه : 300
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب