اموزش اسكيت برد
 

گلوكزي كه براي تأمين انرژي عضلات مصرف مي‌گردد از سه جاي مختلف و به سه روش مختلف تأمين مي‌شود :
1- از گليكوژن ذخيره شده در عضلات كه هنوز باقي مانده‌اند.
2- از شكسته شدن گليكوژن ذخيره شده در كبد  آموزش پرورش اندام با توپ و تبديل آن به گلوكز كه اين گلوكز در خون آزاد شده و در اختيار عضلات ما قرار مي‌گيرند.
3-از طريق جذب گلوكز از غذاها كه كمك مي‌كند اين گلوكز از طريق جذب روده‌اي وارد سيستم جريان خون ما شده و در اختيار عضلات قرار مي‌گيرد .
اين سيستم انرژي مي‌تواند به جاي گلوكز اسيدهاي چربي كه از منابع چربي بدست مي‌آيند را نيز به عنوان منبع تأمين انرژي استفاده نمايد . همچنين پروتئين و منابع آن مي‌توانند به اسيدهاي آمينه تبديل شده و در توليد atp شركت كنند ( ما به طور كلي سيستم تأمين انرژي هوازي ابتدا از منابع كربوهيدراتي ، سپس از متابع چربي و درآخر از منابع پروتئيني جهت تأمين انرژي همچون دوهاي 25 دقيقه‌اي استفاده مي‌كنيم . از اين روش ابتدا تا 13 يا 14 دقيقه اول كربوهيدرات ذخيره شده در بدن ( گليكوژن ) استفاده شده و پس از آن از 15 تا 25 دقيقه چربي ‌ها به عنوان منبع انرژي مورد استفاده قرار گرفته و مي‌سوزند.
سلول‌هاي عضلاني براي 3 ثانيه اول از سوزاندن مستقيم atp در سيستم فسفاژن تأمين انرژي مي‌نمايند .
2-هنگامي كه سيستم فسفاژن جواب نداد با استفاده از سيستم گليكوژن – اسيد لاكتيك و تا 10 ثانيه انرژي مورد نياز عضلات بدست مي‌آيد كليه تمرينات بدنسازي در اين سيستم تأمين انرژي مي‌شوند بنابراين مي‌توان گفت كه سيستم تأمين انرژي در بدنسازي سيستم گليكوژن – اسيد لاكتيك است .
3- براي تمريناتي كه در مدت طولاني‌تري انجام مي‌شوند آموزش پرورش اندام با توپ  بدن وارد سيستم تنفس هوازي مي‌شود از جمله اين تمرينات مي‌توان به دوهاي 800 متر و بالاتر شناي 100 متر و دوچرخه سواري اشاره كرد. حال بايستي بدانيم كه چگونه مي‌توان بازسازي اين ذخاير انرژي را سريع‌تر كرد ؟
از آن‌جا كه تمرين و به خصوص انجام تمرينات سنگين همچون حركات بدنسازي در صورت عدم حضور منبع انرژي مناسب بسيار مضر و مخرب است بنابراين حتماً بايستي به فكر تأمين اين منابع باشيم . چرا كه در صورت كمبود انرژي‌بدن مجبور است به سراغ بافت‌هاي پروتئيني عضلات رفته و با تخريب آن‌ها عضلات را به عنوان سوخت مصرف نمايد . بنابراين از حجم عضلات كاسته مي‌شود . براي تأمين انرژي عضلات سه راه بسيار ساده و راحت وجود دارد كه به شرح زير است :
1-تأمين كامل منابع انرژي عضلات ( گليكوژن ) و ريكاوري كامل اين منابع در زمان استراحت از طريق استفاده از كربوهيدرات‌هاي كمپلكس و نيز استفاده از شربت و يا نوشيدني ‌هاي حاوي قندهاي ساده مثل گلوكز در حين تمرين جهت تأمين انرژي عضله

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۵۲:۱۴ ] [ رويا ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 5
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 297
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب